„Hlavným dôvodom je ekológia. Na rozdiel od plastových fliaš sú
hliníkové plechovky prakticky stopercentne recyklovateľné a tento proces
je u nich možné opakovať takmer donekonečna. Je to aj vec verejnej
osvety, ľudia už sami vnímajú, že plasty sú pre životné prostredie
nebezpečné,“ zdôraznil Pantl.
Dodal, že z plastov odovzdaných fliaš sa navyše často vyrábajú iné
výrobky, ktoré sa už následne nerecyklujú. Pri plechovkách je podľa neho
oveľa väčšia pravdepodobnosť, že ich hliník bude opätovne využitý na
výrobu obalov na nápoje. V predchádzajúcom období sa spoločnosti podľa
jeho slov podarilo znížiť produkciu PET fliaš vo výrobe o 60 % a
zaviazala sa skresať ich podiel vo svojom portfóliu na jedno percento do
roku 2025.
Dosiahnuť tento cieľ chce aj vďaka recyklovanému hliníku s názvom Hydro Circal.
„Usilujeme sa o vedúce postavenie na trhu a byť globálnym meradlom
poskytovania nízkouhlíkových obalov pre našich spotrebiteľov. Preto sme
sa zaviazali k inovácii od spoločnosti Hydro, ktorá je zďaleka
najudržateľnejším riešením pre trh,“ podotkol Barnabás Csereklye, generálny riaditeľ firmy Hell Energy.
Značka Hell Energy pôsobí na trhu 13 rokov a podľa vlastných údajov
patrí medzi troch najväčších svetových výrobcov značkových energetických
nápojov, pričom na slovenskom trhu má v tomto segmente podiel 23,6 %.
Jej jediný výrobný závod sa nachádza neďaleko slovenských hraníc, v
maďarskej obci Szikszó pri Miškovci, odkiaľ svojimi produktmi zásobuje
52 krajín sveta.